Autenticitatea este supraevaluată?

Ce înseamnă de fapt autenticitatea? Cât de utilă este într-un mediu corporativ? Și unde se află exact granița între a fi autentic și a fi inautentic?

Adesea, ne judecăm pe noi înșine și pe ceilalți după o listă – adesea implicită – de „trebuie-uri”. În prezent, a fi autentic cu orice preț pare să fie pe lista aceasta pentru mulți.

Dificultatea cu conceptul de autenticitate este că fiecare dintre noi trebuie să facem față unei complexități interioare și exterioare. Indiferent dacă vrem sau nu, dacă suntem conștienți sau nu, toți trebuie să schimbăm roluri într-o zi obișnuită. Imaginează-ți că primești cinci apeluri telefonice, unul după altul. Ești sunat de șeful tău, de fiica ta de 7 ani, de un agent de vânzări, de soacra ta și de un client cu care speri să închei un contract.

Imaginează-ți că am înregistrat toate apelurile tale. Crezi cu adevărat că vocea, frazarea și atitudinea ta vor fi exact la fel în toate cele cinci apeluri? Probabil că vei observa că ai jucat un anumit rol în fiecare conversație. Și nu este nimic greșit în asta.

Altă problemă este că, într-o singură situație, ai pluralitate interioară. Experimentezi un amestec de sentimente, gânduri și impulsuri – multe dintre ele contradictorii. Acum, care ar fi o exprimare autentică în acel moment? Probabil că vei alege să exprimi doar o parte din realitatea ta interioară.

Așadar, ar trebui să ne străduim cu toții să fim inautentici și să „jucăm un rol” în lumea corporativă?

Ei bine, nu. Ar trebui să devenim mai conștienți de diferitele roluri pe care le jucăm și să le aliniem mai conștient cu valorile noastre fundamentale. Actorii profesioniști pot fi invitați să joace o varietate de roluri. Totuși, ei aleg în continuare care roluri să accepte în funcție de valorile lor proprii. Mulți actori au limite bazate pe credința lor – refuză să participe la blasfemie sau pornografie. Alții au criterii chiar mai stricte.

În ceea ce privește complexitatea noastră interioară, există două direcții de dezvoltare pentru îmbunătățirea abilităților de comunicare:

1.     Să permitem și să organizăm „întâlniri ale echipei interioare” și să obținem claritate interioară.

2.     Să reflectăm și să decidem în ce măsură vrem să lăsăm partenerul de conversație să pătrundă în pluralitatea noastră interioară. Desigur, în multe situații, acest lucru nu este adecvat. În circumstanțele în care este important să construim încredere, ar putea fi de fapt destul de benefic să lăsăm „cortina” să cadă și să împărtășim îndoielile și conflictele noastre interioare. Criteriul esențial este: Cât de adecvat este acest lucru în acest moment?

---

Vrei să depășești nesiguranța și frustrarea legate de limba străină pe care ai început deja să o înveți? Sau poate vrei să înveți o limbă nouă fără să treci prin nenumărate niveluri standard de curs — dar simți că nu faci progrese?

Ia-ți un exemplar al cărții mele: „The GO Method – Breaking Barriers to Language Learning” pe Amazon:
https://www.amazon.com/GO-Method-Breaking-barriers-language/dp/1973118688

💡 Previzualizare gratuită: Primele două capitole le poți primi gratuit abonându-te la newsletterul meu săptămânal (disponibil numai în limba engleză), plin de sfaturi și resurse despre psihologia comunicării în contexte internaționale, multiculturale și multilingve.
Click here to subscribe

--

Psihologia comunicării: lecții scurte și practice, o dată pe săptămână.

Cu accent pe conversațiile de afaceri internaționale și multilingve.

Gerhard Ohrband este psiholog din Hamburg/Germania, specializat în psihologia comunicării. El oferă consultanță pentru persoane și companii din întreaga lume (în engleză, spaniolă, portugheză, română și rusă), ajutându-le să evite neînțelegerile costisitoare și să gestioneze conflictele cu angajații și clienții.


Comments

Popular posts from this blog

De ce cursurile de limbă germană „ușoare” îți fac, de fapt, viața mai dificilă?

Ce să faci împotriva gândurilor de a doua zi

Cât de productive sunt videoclipurile scurte cu gramatică pe Youtube?