Nu există conflicte în echipa noastră

Când vorbesc cu managerii de resurse umane, aud des: „Aproape niciodată nu avem conflicte.” Și liderii de echipă spun cam același lucru.

Ei bine, desigur, să nu admiti existența problemelor, mai ales în fața unor persoane necunoscute sau a celor care oferă traininguri de comunicare, pare un comportament rațional. Totuși, de cele mai multe ori, cred că acest răspuns este sincer.

Problema este, însă, ce înțelegem noi prin cuvântul „conflict”. Pentru majoritatea dintre noi, el evocă expresii verbale și fizice de dușmănie și agresiune. Ne-am aștepta ca cel puțin ostilitatea fizică deschisă să fie ceva rar întâlnit în corporațiile moderne. Iar când se întâmplă, de obicei este împotriva „culturii organizaționale”.

Dar nu toate conflictele trebuie să fie exprimate, iar nu toate conflictele implică dușmănie de la început.

Hai să începem cu ceva foarte simplu.

Avem timp limitat pentru muncă. Avem opțiuni nelimitate despre ce putem face cu timpul nostru de muncă. Fiecare ființă umană este unică. Prin urmare, trebuie să ne așteptăm ca, în orice task dat, oamenii dintr-o echipă să aibă opinii diferite despre ce ar trebui făcut, cum și în cât timp.

Da, uneori, în unele companii, chiar des, există discuții deschise. Totuși, nu putem dedica întreaga zi de muncă pentru a asculta opiniile tuturor și a le reconcilia.

Apoi există neînțelegeri care nu sunt exprimate. Cred că am înțeles corect intențiile celuilalt, dar nu am întotdeauna timp sau ocazia să verific deschis.

Pentru mulți angajați, aceste diferențe de opinie nespuse, neanalizate și neînțelese se acumulează în timp. Ele pot contribui la epuizare, detașare, lipsa de împărtășire a informațiilor cu colegii, sabotaj și, în cele din urmă, la plecarea din companie. De asemenea, vor influența gradul în care angajatul va recomanda sau va vorbi de rău compania după ce pleacă.

Prin urmare, să presupunem că totul este în regulă doar pentru că nu există conflicte deschise este riscant. Sarcina noastră ca profesioniști HR este să abordăm proactiv neînțelegerile și conflictele ascunse, înainte de a ne confrunta cu consecințele negative.

Referințe

Allen, D. G., & Griffeth, R. W. (2001). Employee turnover and retention: A meta-analytic review. Journal of Applied Psychology, 86(5), 1134-1151. https://doi.org/10.1037/0021-9010.86.5.1134

De Dreu, C. K. W., & Gelfand, M. J. (2008). Conflict in the workplace: A dynamic perspective. International Journal of Conflict Management, 19(3), 210-232. https://doi.org/10.1108/10444060810877517

Fisher, R., Ury, W., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (3rd ed.). Penguin Books.

Jehn, K. A. (1995). A multimethod examination of the benefits and detriments of intragroup conflict. Administrative Science Quarterly, 40(2), 256-282. https://doi.org/10.2307/2393395

Thomas, K. W. (1992). Conflict and conflict management: Reflections and update. Journal of Organizational Behavior, 13(3), 265-274. https://doi.org/10.1002/job.4030130307

---

Vrei să depășești nesiguranța și frustrarea legate de limba străină pe care ai început deja să o înveți? Sau poate vrei să înveți o limbă nouă fără să treci prin nenumărate niveluri standard de curs — dar simți că nu faci progrese?

Ia-ți un exemplar al cărții mele: „The GO Method – Breaking Barriers to Language Learning” pe Amazon:
https://www.amazon.com/GO-Method-Breaking-barriers-language/dp/1973118688

💡 Previzualizare gratuită: Primele două capitole le poți primi gratuit abonându-te la newsletterul meu săptămânal (disponibil numai în limba engleză), plin de sfaturi și resurse despre psihologia comunicării în contexte internaționale, multiculturale și multilingve.
Click here to subscribe

 

--

Psihologia comunicării: lecții scurte și practice, o dată pe săptămână.

Cu accent pe conversațiile de afaceri internaționale și multilingve.

Gerhard Ohrband este psiholog din Hamburg/Germania, specializat în psihologia comunicării. El oferă consultanță și coaching pentru persoane și companii din întreaga lume (în engleză, spaniolă, portugheză, română și rusă), ajutându-le să evite neînțelegerile costisitoare și să gestioneze conflictele cu angajații și clienții.

Comments

Popular posts from this blog

De ce cursurile de limbă germană „ușoare” îți fac, de fapt, viața mai dificilă?

Ce să faci împotriva gândurilor de a doua zi

Cât de productive sunt videoclipurile scurte cu gramatică pe Youtube?